İnşaat Teknolojisi (N.Ö)(A.D.) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Var
Program İçeriği
İnşaat Teknolojisi Programı, günlük yaşamda kullanılan her türlü yapının inşası ve işletimi konusunda ön lisans düzeyinde eğitim veren bir programdır. Temelinde matematik ve fizik bilgisi bulunan programda; yapı, mekanik, hidrolik, yapı malzemeleri, ulaştırma, geoteknik ve şantiye yönetimi gibi temel mühendislik alanlarında genel bilgiler sunulmaktadır. Programın temel amacı; gerekli bilgi birikimine ve bu bilgiyi uygulamaya dönüştürebilecek yetkinliğe sahip teknik elemanlar yetiştirmektir. Bu doğrultuda, öğrencilerimize teorik derslerin yanı sıra pratik alanda kullanılacak uygulamalı bilgiler ve mesleki bilgisayar programlarının eğitimi verilmektedir. Ayrıca programda 3+1 İşletmede Mesleki Eğitim Modeli uygulanmaktadır. Bu kapsamda öğrencilerimiz, 4. yarıyılda veya tüm derslerini başarıyla tamamladıkları dönemde, sektörle iş birliği içinde işletmelerde mesleki eğitim alma fırsatı bulmaktadır.
Bölüm Başkanı
DOÇENT Begüm Yurdanur DAĞLI
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
DOÇENT Seda DURUKAN
Tarihçe
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Rektörlüğü’nün, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na hitaben 14.01.2014 tarih ve 585 sayılı yazısı ile "Manisa Organize Sanayi Bölgesi Meslek Yüksekokulu"nun isminin "Manisa Meslek Yüksekokulu" olarak değiştirilmesi teklifi, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 20.02.2014 tarih ve 75850160-104.01.01.01./16629 sayılı yazısı ile uygun görülmüştür.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Rektörlüğü’nün, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na hitaben 19.10.2017 tarih ve 17578975-34200 sayılı yazısı ile "Manisa Meslek Yüksekokulu"nun isminin "Manisa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu" olarak değiştirilmesi teklifi, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 14.12.2017 tarih ve 75850160-86060 sayılı yazısı ile uygun görülmüştür.

Manisa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulumuz, 2017-2018 eğitim-öğretim yılından itibaren Şehit Prof. Dr. İlhan VARANK Yerleşkesinde, Rektörlüğümüz tarafından tahsis edilen yeni binasında eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. İnşaat Teknolojisi programı, 2011-2012 eğitim-öğretim yılından itibaren örgün ve ikinci öğretimde eğitim vermekteyken, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında sadece örgün öğretim programı ile öğrenci alımına geçilmiştir. Ayrıca, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı itibariyle, İnşaat Teknolojisi programında uygulamalı eğitim modeli olan 3+1 İşletmede Mesleki Eğitim uygulanmaya başlanmıştır.
Kazanılan Derece
İnşaat Teknolojisi Programı Ön Lisans Diploması
Kabul Koşulları
1. Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden yeterli puanı alarak yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Üst Kademeye Geçiş
• Çift Anadal Programı (ÇAP) kriterlerini sağlayan öğrenciler eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
• Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.

Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü başarmış olmak, asgari 120 AKTS kredisini sağlamak, 4.00 üzerinden en az 2.0 genel akademik not ortalaması (GANO) elde etmek ve İşletmede Mesleki Eğitim yükümlülüğünü yerine getirmek gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
İnşaat Teknolojisi Programından mezun olan öğrenciler, şahsi veya kurumsal inşaat firmalarında, mimarlık ofislerinde, yapı denetim kuruluşlarında, kamu kurum ve kuruluşlarının yapı işleri birimlerinde ve üniversiteler ile araştırma geliştirme alanında faaliyet gösteren diğer kurum ve kuruluşların uygulama ve araştırma laboratuvarlarında, hem mevcut inşaat sırasında (uygulama ve/veya kontrol) hem de öncesinde (tasarım, etüd çalışmaları, malzeme temini, teknik takip ve hazırlık) ve sonrasında (hasar tespiti, bakım, onarım ve güçlendirme) olmak üzere oldukça geniş bir çalışma alanında iş bulma olanağına sahiptirler.
Ölçme ve Değerlendirme
•Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi senatosu tarafından belirlenir.
•Ölçme ve değerlendirmede kısa sınav, ödev, rapor, proje gibi biçimlendirici ölçme araçları ile süreç temelli farklı değerlendirme çalışmalarına ağırlık verilmektedir.
•Kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir.
•Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir.
•Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Yönergesi’ ne göre öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve final veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak yapılır.
•Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve ders planında belirtilir.



https://obsapp.mcbu.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=338&lang=tr